Aktuality | Naše firma | Kontakt | Nákupní řád | Reklamační řád | Ztráta hesla
Přihlášení | Registrace
Položek: 0
Cena: 0 Kč
Nákupní košík

Black Horse BH115 Grunau Baby IIb 6000mm ARF

Polomaketa historického větroně 6000 mm pro termické plachtění. Konstrukční trup a nosné plochy potažené ORATEXEM, ovládaná křidélka, směrovka, výškovka a háček pro aerovlek. Čtyřdílné křídlo, dvoudílný trup, odnímatelné ocas. plochy.
Katalogové číslo: 4ST112445
Dostupnost: Nedostupné
Zásoba: Není skladem

Doprava zdarma

24990 Kč
cena vč. DPH
ks   


Kliknutím zobrazíte obrázek Kliknutím zobrazíte obrázek Kliknutím zobrazíte obrázek Kliknutím zobrazíte obrázek Kliknutím zobrazíte obrázek Kliknutím zobrazíte obrázek Kliknutím zobrazíte obrázek Kliknutím zobrazíte obrázek
Kliknutím zobrazíte obrázek Kliknutím zobrazíte obrázek

Řada větroňů Grünau Baby - a především zdokonalené provedení IIb - německého konstruktéra Edmunda Schneidera patřila ve 30. a 40. letech mezi vůbec nejrozšířenější letadla. "Bejbiny" byly dostatečně výkonné pro termické létání, dost robustní pro základní akrobacii i přistání v terénu, snadno se stavěly a opravovaly i v podmínkách truhlářské dílny. Odhaduje se, že v nejméně 20 zemích světa bylo postaveno přinejmenším 4 000 kusů (ale v literatuře se objevují i čísla jako 6 000, 10 000 nebo dokonce 15 000) - kromě strojů z původní továrny v Dolním Slezsku v Grünau na tehdy německé straně Krkonoš, strojů vyráběných v licenci ve Velké Británii, Austrálii, Švédsku, Brazílii, vychrlily záplavu "Bejbin" pro výcvik pilotů Luftwaffe letecké i nábytkářské továrny na celém území okupované Evropy - třeba ve Francii nebo u nás. A další stovky větroňů vznikly amatérskou stavbou v plachtařských klubech - v Čechách je před válkou hojně stavěly německé i české kluby.

Šestimetrová Grünau Baby IIb z produkce firmy Black Horse určená především pro aerovlek a termické létání věrně reprodukuje tvary skutečného stroje a bere i ohled na původní konstrukci. Trup tvoří lehká konstrukce z překližkových a balsových přepážek a smrkových a balsových podélníků potažená balsou a nažehlovací fólí Oratex imitující plátno. Pro snadnější přepravu je trup dvojdílný, dělený na úrovni náběžné hrany křídla. Přístup k palubní elektronice zajišďuje odnímatelný kryt - v kokpitu najdete maketu palubní desky a pilota tisknoucího se soustředěným výrazem knipl při ustřeďování větroně do stoupavého proudu. V přídi je již zabudován vlečný háček pro aerovlek.

Čtyřdílné křídlo nasouvané z boku na spojku tvořenou dvěma robustními duralovými trubkami je klasické konstrukce s torzní skříní s balsovým tuhým potahem a potahem nažehlovací fólií Oratex. Vnější části křídel s křidélky jsou demontovatelné, spojují se duralovými trubkovými spojkami a zajišďují šrouby. Křidélka jsou ovládána dvěma páry serv s krátkými přímými táhly; realisticky tlustý profil křídla s klenutou střední křivkou dává dostatek prostoru pro použití serv libovolné velikosti. Konstrukce křídla je připravena pro instalaci duralových aerodynamických brzd systému Schempp-Hirth (nejsou součástí stavebnice).

Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou konstrukční celobalsové, celý ocas je opět potažen Oratexem. Pro snadnější přepravu jsou vodorovná i svislá ocasní plocha demontovatelné, upevňované šrouby. Poloviny výškovka jsou ovládány prostřednictvím krátkých drátových táhel silnými servy standardní velikosti uloženými ve vodorovném stabilizátoru. Směrovka je ovládána lankovým náhonem, servo směrovky je uloženo v prostoru kabiny.

Přistávací zařízení je jako u "dospělé" Bejbiny tvořeno lyží odpruženou gumovými bloky (model pro tento účel vtipně využívá pěnová podvozková kola).

Pro ovládání modelu budete potřebovat 7-8 serv standardní velikosti - pro vlečný háček vystačí běžné typy s tahem 3 kg.cm, pro křidélka a ocasní plochy je vhodné raději volit serva s tahem 10 kg.cm nebo více. Použijete-li brzdy, doporučujeme silnější standardní serva 5-6 kg.cm. Vzhledem k velkém rozměrům a hmotnosti modelu věnujte maximální péči palubní instalaci - používejte kroucené kabely o velkém průřezu, přijímačové akumulátory o velké kapacitě s dostatečnou proudovou zatížitelností atd.

RC souprava v zásadě vystačí běžná šestikanálová počítačová s mixem flaperony pro ovládání křidélek, mixem pro 2 serva na výškovku a přepínačem pro ovládání vlečného háčku, ale vhodnější bude použít pokročilejší 8- nebo vícekanálovou umožňující individuální nastavování všech ovládaných funkcí a serv.

Stavebnice obsahuje: konstrukční trup, křídlo a ocasní plochy potažené Oratexem, sadu příslušenství a návod.

Rozpětí [mm]6000
Délka [mm]2740
Hmotnost [g]17500 - 14000
Ovládané funkceS,V(2),K(4)
Stavební náročnostS3
Náročnost pilotážeP3
Rozpětí (mm)6000Délka (mm)2740Plocha křídla (dm2)Hmotnost (g) letová17 500FunkceS, V(2), K(4), vlečný háčekNáročnostS2-3/P3

Doporučené RC vybavení větroň:

Rx aku2x Sanyo KR-1800SC 6,0 V nebo větší
Rx Aku "High Voltage"RAY Rx 7,4 V 5000 mAh Li-poly
Serva5x HS-985MG, 1x HS-422
Serva "High Voltage"7x HS-5685MH, 1x HS-430BH
RC soupravapočítačová min. 6 kanálů


Doporučené příslušenství (1)
Náhradní díly (0)

Kat. číslo: 9MV18378
Zásoba: Není skladem
1499 Kč
Informace